3 september 2014

Vackert från Finland

Vid ett besök i Helsingfors slank jag visst in på Marimekkobutiken och fick syn på det här tyget.

Det heter Kukkuluuruu och är formgivet av den finskengelska formgivaren Sanna Annukka och jag älskar det.



Någonstans i bakhuvudet ringer det en klocka, och jag undrar om jag inte hade ett par barngardiner som jag sydde om till hängselbyxor när jag var tonåring på 80-talet. Det är nog något nostalgiskt som spökar här, om jag känner mig själv rätt. 

 Om jag bara visste var jag skulle ha det i mitt överfulla men tämligen gardinlösa hem så skulle jag investera i några meter på stubben. (Och om inte mitt syrum redan var överfullt av fina textilier!) 
Nu slutar det nog med att jag får fortsätta drömma (eller kanske, kanske skaffa en mugg eller bricka med mönstret någon gång.) 

2 kommentarer:

Heidi sa...

Varför inte köpa ett par meter och hänga upp det som en "fokuspunkt/blickpunkt" på en av dina väggar hemma? Då slipper du ha det som gardin, och kan sätta upp det på en vägg där det verkligen kommer till sin rätt:)

Tyg och otyg sa...

Jag trodde att det var ganska nytt, eftersom det nyligen dykt upp på olika produkter (eller, jag har sett det för första gången nu de senaste månaderna iaf). Hur som helst, jag älskar det också. Var i Helsingfors förra helgen och passade då på att köpa en skål med samma mönster.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin