13 januari 2017

Utsökta broderier

En snabb vända på loppis resulterade i att jag kom hem med några örngott. Och det är kanske inte vad vi behöver i skåpen, men när de kostar fem kronor och är så utsökt arbetade så går det inte att låta bli. 
Fattar du! Hålsöm, vitbroderi och vackert broderade monogram för fem kronor styck! Det kostar inte ens en synål nu för tiden! 



Knytbanden är handfållade.



Och den fina kastsömmen där fram- och bakstycket sytts ihop är ljuvlig! 


Nu ska jag koka dem innan jag - i avsaknad av mangel - ska stryka dem släta. 


4 kommentarer:

Iréne JB sa...

Det kallar jag fynd! De är verkligen fina. Jag kommer aldrig komma i närheten av att kunna göra så där fina vitbroderier. Jag har försökt, och det såg inte hälften så bra ut :)

Iréne JB sa...

PS. Vill du komma snabbt undan med 1974 års jultallrik så finns ju alltid tradera.

Agata sa...

Jo, jag spanar på Tradera. Men just 1974 verkar vara ovanligare utgåva och blir ofta alltför dyr. Så jag fortsätter spana på loppisar. Trägen vinner! :-)

Anonym sa...

Du borde köpa en mangel på loppis ju!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin