30 december 2018

Agatas läsning 2018

  • 2018 är året då jag läste många böcker. Ja, rent av massor med böcker. 
  • Men när jag tittar på titlarna så kommer jag inte ihåg handlingen i särskilt många. En varningssignal, såklart. Det har varit ett ganska kämpigt år där varken minne, koncentration eller ork vari på min sida. 

  • Mest har jag lyssnat. Det är ju så jag tar till mig böcker numera. Och några böcker förlorar väldigt på det. Som "Astrid Lindgren i Stockholm" som egentligen var en bra bok, men där uppläsarens kraftigt felaktiga uttal av bland annat kamrer och annat gjorde mig tokigt irriterad. 

  • Några böcker har varit väldigt viktiga. Som "Kommer du tycka om mig nu?" av Lina Axelsson Kihlbom och "Hur jag lärde mig förstå världen" av Fanny Härgestam och Hans Rosling.



  • "Greta Garbo" av Ulla Britta Ramklint, dec-18 :-)
  • "Bögtjejen" av Aleksa Lundberg, dec-18 :-)
  • "Och sen var hon borta" av Lisa Jewell, dec-18 :-)
  • "Astrid Lindgren - en levnadsteckning" av Margareta Strömstedt, dec-18 :-)
  • "Astrid Lindgren i Stockholm" av Anna-Karin Johansson, dec-18 :-/
  • "Påtvingat liv" av Taina Adolfsson, dec-18 :-/
  • "När jag var osynlig" av Martin Pistorius, nov-18 :-)
  • "Skymningslandet" av Marie Hermansson, nov-18 :-)
  • "Den stora utställningen" av Marie Hermansson, nov-18 :-)
  • "En helt vanlig familj" av Mattias Edvardsson, okt-18 :-)
  • "Sjung tills du stupar" av Tommy Körberg, okt-18
  • "Jag är 15 år och jag vill inte dö" av Christine Arnothy, sep-18 :-)
  • "Pojken som överlevde förintelsen" av Thomas Buergenthal, sep-18 :-)
  • "Från vaggan till deadline" av Robert Gustafsson, sep-18 :-/
  • "Natten innan de hängde Ruth Ellis" av Margareta Strömstedt, aug-18 :-)
  • "Kommer du tycka om mig nu?" av Lina Axelsson Kihlbom, aug-18 :-)
  • "Maskrosungen" av Sandra Gustafsson, aug-18 :-)
  • "Fallna kvinnor" av Eva F Dahlgren, aug-18 :-)
  • "Grace 1-3" av Anthony Doerr, aug-18 :-/
  • "Pojken i randig pyjamas" av John Boyne, aug-18 :-)
  • "Scener ur hjärtat" av Malena Ernman och Svante Thunberg, juli-18 :-)
  • "Jag stannar till slutet" av Fatemeh Khavari, juli-18, :-)
  • "Elva år i fångenskap" av Michelle Knight, juli-18 :-/
  • "De kommer att drunkna i sina mödrars tårar" av Johannes Anyuru, juli-18 :-)
  • "Pestens år" av Magnus Västerbro, juni-18 :-)
  • "Till minne av en villkorslös kärlek" av Jonas Gardell, juni-18 :-)
  • "Stanna hos mig" av Ayòbámi Adèbáyò, juni-18 :-)
  • "Björnstad" av Fredrik Backman, juni-18 :-)
  • "Skärvor av ett liv" av Hédi Frid, maj-18 :-D
  • "Sveas son" av Lena Andersson, maj-18 :-)
  • "Ett jävla solsken" av Fatima Bremmer, maj-18 :-D
  • "Mindfulness för losers" av Christoffer Holst, maj-18 :-/
  • "Hur jag lärde mig förstå världen" av Fanny Härgestam och Hans Rosling, maj-18 :-D
  • "Sanningen om Zarah Leander" av Bosse Schön, maj-18 :-)
  • "Och bilen går bra?" av Niklas Källner, april-18 :-)
  • "Projekt Rosie" av Graeme Simsion, april-18 :-)
  • "Gösta Ekman: farbrorn som inte vill vara stor", Klas Gustafsson, april-18 :-)
  • "Hägring 38", Kjell Westö, mars-18 :-)
  • "Vera" av Anne Swärd, mars-18 :-)
  • "Läsarna i Broken Wheel rekommenderar" av Katarina Bivald, mars-18 :-/
  • "Riktiga Elsie" av Elsie Johansson, mars-18 :-)
  • "En droppe midnatt" av Jason Diakite, feb-18 :-)
  • "Amerikauret" av Vibeke Olsson, feb-18 :-)
  • "Sågspån och eld" av Vibeke Olsson, feb-18 :-)
  • "Gatukatten Bob" av James Bowen, feb-18 :-)
  • "Stora små lögner" av Liane Moriarty, feb-18 :-)
  • "Aftonland" av Therese Bohman, jan-18 :-/
  • "Flickorna" av Emma Cline, jan-18 :-/
  • "Begynnelsen" av Dan Brown, jan-18 :-)
  • "Käraste Herman" av Maja Hagerman, jan-18 :-D

1 kommentar:

Heidi sa...

Det var en rejäl samling böcker du läst:)

Några av dom har jag också läst, andra finns på min läslista:)

Gott Nytt År!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin