21 maj 2019

Sätt färg på livet

Fick tips om en webplats där man med automatik kan kolorera gamla svartvita foton. Det betyder alltså inte att det här är de autentiska färgerna, men de känns som om de skulle kunna passa rätt bra i tiden.


Min farfar står längst till höger tillsammans med lillebror Bertil, mamma och pappa. Några år senare, 1924, var farfars mamma Ida död i cancer och de två pojkarna hade flyttat över 100 mil till sin moster i Kiruna. Där växte de upp.


Min make var ju rasande söt en gång i tiden, tillsammans med storebrorsan.


Söt som en karamell var nog mormor Rakel med lillebrorsan Albert.



Men rarast är nog min mamma ändå. Med hårspänne, små glasögon på sniskan och en snedknäppt blus. Om jag känner min mormor rätt blev den nog nedklippt till mattrasor när den var urväxt och utnött.


Webplatsen då? Jo, den hittar du här: https://colourise.sg/

1 kommentar:

Heidi sa...

Så fina bilderna blev färglagda! De bleka färgerna stämmer fint med motiven.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin