27 januari 2007

Feberstick


Fördelen med att vara sjuk kommer efter några feberstinna dagar. Så gott som feberfri orkar jag sticka. Så här långt har jag kommit på den första vanten ur Katarina Brieditis bok Lust att sticka. Ååh, hon är så där självklart färgglad men ändå enkel i modeller och teknik! Precis sånt som jag gillar.

Men vanten kunde nog ha stickats lite jämnare... Jag kommer skylla på feber.

Härligt ullgarn i vackra färg gör mig alltid på så bra humör. I garnaffären kan jag ibland försöks köpa annat än ull och alpacka, men jag lyckas aldrig. Möjligtvis kan jag fingra lite på någon härva mohair, men det är på gränsen. Effektgarn och konstfiber tilltalar mig inte alls.
Det måste bero på att jag är en sån naturlig tjej. ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra att du är bättre!

Den där boken har jag också i min bokhylla, jag har till och med stickat ur den. Men det jag gillade mest med den var ändå att hon på ett enkelt sätt presenterade för mig nya tekniker.

Vanten ser fin ut förresten

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin