10 februari 2007

Blocketfynd II



Med hjälp av mobilkameran visar jag nu upp det andra Blocketfyndet.
Ett gediget ekskåp som en gång varit svartbetsat, men som någon slarvmålat vitt en gång i tiden.
Bakom skåpdörren har det varit hyllplan, liksom till vänster, men där ska det nog bli krokar i taket. Sen kan den fungera utmärkt som klädhängare i hallen.
Men först måste det slipas och tvättas och målas och spacklas och sånt …

Titta extra noga på det vackra jugendmönstret i dörren. Micket vackert!
Skrev jag att det kostade 200 kronor?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lycka att hitta såna fynd! :-) Jag får bara gratulera.

Agata sa...

Tack! Jag är vansinnigt nöjd. Ska bara komma på bättre platser för dem än mitt på matrumsgolvet. Där är de lite i vägen ...

Anonym sa...

Vilket jättefint skåp! Det e så himla kul att göra sånna fynd! Det var längesen jag lyckades nu. Sist var det en cool stol från min mammas farmor.

Haust sa...

Oi, for eit nydeleg skap!!! Nydeleg pris også! :)

Agata sa...

Annika - Japp! Fynd är verkligen roliga, oavsett var de kommer ifrån.

posidriv - Jag är mycket nöjd med priset. För 200 kronor får man i vanliga fall ingenting från jugendperioden. Och jag fick ett helt skåp!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin