22 april 2007

Jag stickar och stegar

8374 steg blev det på vår timslånga promenad i dag (visade stegräknaren). Extra roligt var det att gå eftersom det var en helt ny runda som jag bara sett från bilfönstret tidigare. Med böljande ängar och många hus att titta på kommentera.
Jag tycker att det är bisarrt tråkigt att gå samma väg varje gång jag är ut och powerwalkar, så det här var skoj.

När jag kom hem påbörjade jag en barntröja i garn som jag hittade i fyndkorgen hos Östergötlands ullspinneri för några somrar sedan. I nougat (inte alls så grått som det ser ut på bilden) och laxrosa. Mitt på framstycket kan den skarpögde se ett reliefstickat hjärta.

Och så har jag sytt en ny påse att förvara stickningen i.

Dessutom skrapade jag loss något äckligt insynsskydd som suttit på vårt badrumsfönster sedan slutet av 70-talet. Idéen har funnits sedan vi köpte huset för fyra årsedan, men det är bäst att inte stressa utan bo in i sig i först. ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte först att du stegar och stickar samtidigt, vilket inte är omöjligt. Jag har sett kort på min morfarsmor som gjorde det. Hon stickade sockor hela tiden, tom när hon gick..

Agata sa...

Haha. Jo, det skulle jag gärna göra om jag kunde, men jag tror att det är svårt att förena powerwalkandet med stickning. Förr hade de nog ett lite långsammare tempo, så då gick det kanske bra.

Anonym sa...

Söt stickning hjärtat är rart. Ja det var modern på 70 talet med sådana självhäftande gummiklistermönster, Läbbiga idag. Man kan ju ha en spetsgardin för i stället eller något sytt i tygväg, Gillade din stickpåse med.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin