23 april 2007

In my mind

Och knappt har jag börjat på en ny stickning så är jag i full färd med att snegla på nya modeller och nytt garn.
I helgen hann jag beställa ett helt gäng nya nystan från Garnkorgen, fastän lådor och skåp redan är överfulla.
Och jag har börjat kasta mina blickar på den här omlottkoftan från Garnstudio. I mönstret är de stickad i eras silke-tweed, men jag tänker mig att alpacka skulle bli snyggt till de charmiga ärmarna och den stiliga kragen.

Men en hel vuxenkofta - orkar jag verkligen fullfölja det? Med stickor 2,5. Jag vill ju att saker ska gå fort och enkelt. Som barntröjor eller vantar. Eller provlappar.

Å andra sidan vore det kul att sticka något användbart till mig själv, som fungerar vid fler tillfällen än handledsvärmare eller sjalar gör.


Om tio kilo kan jag kanske rymmas i en sån här också, på ett snyggt sätt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej .
Jaha du den var ju snygg men det är en bit att sticka! Men jag undrar om man inte lägger de där armarna i mackan eller tallriken eller kaffet De är ju snygga men tror aningens opraktiska. Prova att knyta något stort om handlederna så ser du,,Ref till mina omlindade handleder med elastisk linda. Den är i vägen lite när man skriver på tangentbordet faktiskt.Den är lång lindan för stödets skull.

Anonym sa...

Den är jättefin, om du orkar. Jag orkar knappt med en halsduk...

Agata sa...

Nä, det är just det. Jag vet inte om jag orkar... Och det vore ju trist om den är helt opraktisk när den väl ärr klar.

Ska nog fundera över den här idéen ordentligt innan jag lägger ner många hundra på garn.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin