29 juni 2007

Svåra saker, det här

Jag har ett nytt dilemma eftersom jag har hittat två gamla kontorsstolar på en loppis nära hemmet.
Så nu har jag ett dilemma som yttrar sig på följande sätt:

1. Behöver jag verkligen gammal kontorsstol utan hjul? Opraktisk, klumpig, lite farlig...

2. Vilken ska jag välja? Min egen favorit är nog den högra, men jag vet verkligen inte.

3. Måste jag byta klädsel om jag nu slår till och köper en kontorsstol som jag inte behöver? Jag gillar den bruna manchestern, men inte den orangea klädseln.


Båda kostar drygt 200 kronor vardera, så priset spelar ingen större roll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter du ofta i stolen så är det ju viktigt att den är skön.Gamla stolar är ju mkt finare än nya, men man brukar få träsmak efter ett tag. Men om du ska klä om den så kan du ju sätta extra vadd under det nya tyget. Hursomhelst så gillar jag den till höger mer.

Dödergök sa...

Jag tycker att dom var underbart fina bägge två om det var jag som skulle handla så skulle jag klä om dem i ett Josef Frankigt tyg, men det är ju jag det!Stramt svart och vit randigt skulle också vara käckt eller svart läder. Vart vill jag komma med detta då? Jo att jag har bacillskräck och defenetivt skulle klä om den vilken jag nu än köpte. :)

Maria sa...

Hej Agata! Jag hittade till din sida via Mitt lilla hus Lisa. Du har en trevlig blogg. Jag är en annan pysslare som har en relativt nystartad blogg. Välkommen till den om du vill!
Apropå kontorsstol så har jag en gammal som jag målat svart och klätt med svrt-vit randigt tyg. Den är helt Ok att sitta i och mkt mkt finare än nya...

Anonym sa...

Den bruna är finare, och den skulle jag nog inte klä om heller. Den orangea skulle jag helt klart klä om.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin