13 augusti 2007

Så ska latmasken tuktas

Jag tänker så här:
Om jag skriver ett inlägg om att jag i kväll ska skruva upp de loppisfyndade och ärvda metallstängerna med krokar över vedspisen, så måste jag ju göra det också.

Alltså:

I kväll ska jag skruva upp metallstängerna över vedspisen.

I morgon ska ni få se hur det blev.

Och eftersom jag tror på principen morot snarare än piska, så lockar jag mig själv med att utlova ett loppisbesök i morgon om stängerna sitter på plats. Annars blir det inget loppis. Barasåruvet, lat-agata.

2 kommentarer:

Skatan sa...

Hej och tack för besöket! Jag slängde iväg ett svar som en kommentar hos mig själv...vet inte hur jag tänkte men så råkade det bli : )

Jag känner igen mig i det du skriver. Om jag skriver att jag håller på med någonting, alternativt skall genomföra ett litet projekt, ja då får jag en rackarns fart bara av vetskapen att det är uttalat! Bloggandet får mycket att hända hemma hos oss som annars säkert hade legat och mognat till sig lite till. Nu måste jag kika igenom din blogg!

Hej så länge och på återseende, hoppas jag!

Anonym sa...

Får nu se om det hjälper, och gör det det så kanske jag tar till mig den metoden själv! :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin