24 oktober 2007

Äntligen, fast helt utan Saidas hjälp

Saida var inte till mycket hjälp. I stället fick jag ta hjälp av en kollega.
Nu är de senaste stickbilderna inlagda.
Lady Eleonore har vuxit till 60 centimenter, men än återstår minst lika mycket. Jag älskar färgen Norogarnet!

Den här är en påbörjad julklapp i Ulla-garn från Östergötlands ullspinneri. Mönstret kallas trappa och kommer från Stickhandboken som nyligen gavs ut på Forum förlag.
Från början gav jag mig på en Argosy, men det ville sig inte. Jag tappade bort mig alldeles för ofta för att det skulle vara roligt, så jag gav upp. Nu blir det en sån här istället.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men skojar du att Lady E ser härlig ut! Vilken lyxstickning!

Åsa sa...

Gud så ljuvligt snygg den blir. Färgen på Noro-garnet är underbar. Jag måste nog göra en till för det är rolig stickning.

Dödergök sa...

Saida är ju död, nu är det Saidas dotter Solvei som regerar!

Vet du en sak? Jag gillar din sjal, jag har aldrig förståt mig på Noro garn och ännu mindre Lady Elenore men ta mig tusan alltså, jag gillar din.

Anonym sa...

Vilka härliga projekt! LE ser hur vacker ut som helst!

Tack för din snälla kommentar om min sjal :-)

Hoppas att allt är bra.

Anonym sa...

öhh... Saida är väl död??? Kanske därför hon inte kunde hjälpa dig... men, har hon inte en dotter som tagit över???
I ngn tidning hon var med... tog inte en karl över där istället, eller är det dottern? någon i släkten, eller så... :p
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som gillar bilden på din Lady E... skulle vilja ha en sådan, ja... :p

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin