25 oktober 2007

Yeääj - loppisbesök!

Åkte på kringelkrokiga vägar och hittade en loppis jag aldrig besökt tidigare. Köpte:
En glaskupa, en stor mandelkvarn i härlig vaniljgul färg. Den blir nog ett bokstöd, kanske.
Ännu ett gäng grytlappar i min favoritmodell. Nu har min samling växt till runt 25, så snart måste jag fundera på vad jag ska ha dem till. Och två andra, vita grytlappar som jag lägger i bra-att-ha-lådan i mitt lekrum.
Tre ofållade, oanvända kökshanddukar i linne kan man alltid göra något av och kopparbunken är charmigt lagad och kunde därför inte lämnas åt sitt öde. Tänk den med äpplen i till jul. Dessutom hade någon skomakare gjort sig av med lite redskap, så jag köpte några i barnstorlek. Den i metall ska nog bli dörrstopp på altanen. Den i trä ska bara få hänga och vara fin...
Dessutom blev det en liten påse gottochblandat med band och spetsar samt en påse gamla klämmor till en gardinlösning som jag klurar på.

Och då lämnade jag - efter moget övervägande - en fin lampfot i järn. Säkert 20-tal, men för mycket att laga och byta. Och en kockumshink i litet format. Men den var för nött och jag kunde inte motivera vad jag skulle ha den till.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Vilka fynd du gjort, handdukarna kan du säkert göra något fint av,och barnfötterna jag vill ha...
Mitt fynd i dag var fyra snapsglas i nysilver.
Ha de gott i dag å va skönt de måste va o få koll på bilderna igen, Eva

Susilull sa...

Oj, vad nostalgisk jag blev. Jag har ju massvis med såna grytlappar. Dom måste jag rota fram. Min farmor var mästare på att virka, jag har mängder av hennes alster. Frågan är ju som sagt, vad skall man göra med allt?
Ha en skön helg!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin