19 november 2007

Bra saker!

Jag la in en högre växel och stickade klart bäbiskoftan i Opalgarn. Nu ligger den och torkar till. Ännu återstår inköp av lämpliga knappar (eller så letar jag i mina knappsamlingar. Där kan det också finnas fina turkosa fynd...)
Lady E växer sakta. Jag är helt kär i Norogarnet (nummer 211) och det är tur för jag har ännu lång tid framför mig med den här stickningen.
Har fått ett gäng vackra stickmarkörer. Fina! Från Etsy. Blev inspirerad att göra egna stickmarkörer, så snart kommer en pärlbutik nära mig få besök.

9 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Va söt kofta blir,Eva.

Dödergök sa...

Å vilka söta stickmarkörer, urgulliga verkligen, jag använder inte stickmarkörer men med så där söta skulle jag nog göra det.

Åsa sa...

Färgen på Lady E är bara så snygg! Måste nog göra en till.

Anonym sa...

Jättesöta, som små karameller!

Anna sa...

Lade Eleanor är fantastisk! Koftan är underbar, vilken färg på opal? Glada färger är alltid fint.

Anonym sa...

Din LE blir superfin! :-) Och vilka söta stickmarkörer!

Agata sa...

Jag tror att Opalgarnet heter Regnbåge, men jag minns inte riktigt. Till Lady E använder jag Noro Silkgarden 211 i alla fall.

Jenny sa...

Å, vad vackert stickat - jag dör! ;) Jag har ett par vantar stickat i sådana där rutor men som håller på att gå sönder på ena tummen. Jag har frågade en stickkunnig dam om hon kan göra ett par nya och skickat med en beskrivning men hon verkar inte kunna. Du måste vara nåt otroligt duktig med stickorna. :)
Trevlig helg!

http://juck.wordpress.com

Agata sa...

jenny - Tack för dina översvallande kommentarer, men jag räknar mig till de lagomt stickkunniga.
Sjalen i kontstickning är inte svår att sticka, när man väl kommit på hur man gör. Men visst blir den fin! Jag är jättenöjd själv.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin