27 december 2008

Klappar i bild

Här kommer en närmare beskrivning av fina saker som tomten kom med till mig.
Han verkar läsa min blogg, för den här vackra muggen låg i ett av paketen, och den har jag ju bloggat om tidigare. Ett mästerverk av Marie-Louise Sundqvist finns nu hemma hos mig!

Och eftersom vi i år bestämt oss för att dra ner på inköpen, så fanns det en hel del fina återbruksfynd inslagna i julklappar.
Den här vackra hattasken är fylld med virkade spetsar som min bonusmamma gjort en gång i tiden. Sedan kom 68 och påslakan, så det blev aldrig av att sätta dem på något lakan. Nu äger jag dem!
Och min mamma hade gjort finaste loppisfyndet! En vacker skyttel från 1783 och bokstäverna MPD är numer min. Det ser ut som om den är gjord i ek, och den har en lite ovanlig modell med rundade spetsar.

Och de hopknåpade tvålarna kom från syskonbarnen. Ljuvligt glittriga! Men så blir det när en 3- och en 5-åring får bestämma.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin