10 maj 2009

Snäll som flanell

Tre meter blå flanell blev resultatet efter loppisbesöket i dag. På 75 centimeters bredd och med stämpeln Norrköping på baksidan.
Mönstret känns som 1940-tal, och jag är kär i det här ljuvliga tyget. Jag som drömde om solblekta sommarstugor och pasteller häromdagen har nu blivit bönhörd.
Men vad ska jag använda det till? Det är drygt 30 år sedan jag slutade med nattlinne. Dessutom känns det som lite slöseri med ett fantastiskt tyg. Kanske kan det bli fint i en singoallatopp?

Jag har en del meter av annat fint flanelltyg - det skulle kanske kunna bli en trevlig filt till soffan?

Tål att tänkas på under kvällens långprommis när sambon är på fotboll.

3 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vilket nostaligi tyg.
Kanske kan det bli en blus i Odd Molly stil?
hej fr. Koftan

Persilja sa...

Flanell som underlakan är en lyx som är underskattad! Prova!!! Gossigt är bara förnamnet!

Agata sa...

Koftan - Ja, kanske det. Måste fundera lite till.

Persilja - Absolut! Har ett par som jag älskar på vintern. Men det här tyget är så smalt, så det räcker inte riktigt till.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin