14 maj 2009

Varför är det så svårt?

* Solen skiner.
* Jag är ensam hemma.
* Ajpådden är full med spännande ljudbok av Arnaldur Indridason.
* Jag behöver motion.

Ändå har jag svårt att motivera mej att promenera en ynka timme. Jag vill hellre krypa upp i soffan och sticka till något meningslöst program. Hittills har jag suttit och såsat framför fejsbook sedan jag kom hem från jobbet - till ingen nytta alls.

Nä. Här kan jag inte sitta och vela. Med solen som lyser rakt in genom rutan kommer jag ändå inte se något på tv:n. Om jag går nu får jag äta sockerkaka till ESC-semin. Det är ett löfte.



Uppdatering: Jo, det gick bra. Jag tog mig ut. 50 minuter skogspromenad med Vinterstaden i öronen och solen strålande genom gran och björk. Det gjorde gott för både kropp och själ. Nu blir det fika och schlager och stickning.

6 kommentarer:

EvaL8 sa...

Jag förstår att du tycker soffan och stickningen är trevligare än en promenad. Själv ska jag fira min födelsedag med kaka ,stickning och schlager. Ut och gå kan och borde jag göra - en annan dag. Motivationen kommer nog ska du se.

Lisse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisse sa...

Jag gör ett nytt försök. Det är alltid gruvensamt att ta sig ut när man sitter inne, men ack så härligt när man väl är ute. Och så härligt att komma in efter att man har varit ute :-)

Agata sa...

EvaL8 - Om jag ändå hade ett födelsedagsfirande att skylla på! ;-)

Lisse - Helt rätt. Det var mycket trevligt när jag väl tog mig ut.

EvaL8 sa...

En utmaning: Jag går en halvtimme i morgon - Kanske någon mer som tar en promenad?

Tomtan sa...

Åh vad jag känner igen mig..... Suck.... Fast jag brukar sällan behöva göra någon uppdatering!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin