9 mars 2012

Curly agata

I några veckor har jag intresserat mig för elektriska värmespolar. Det började när jag läste Camilla Thulins senaste bok Stil med Thulin. Hon har en skön stil och tipsar bland mycket matnyttigt om hur man kan fixa till sitt hår enkelt. Och där nämnde hon värmespolar som ett bra och enkelt sätt.

Alltså har jag sedan dess kollat på värmespolar, både i butiker (DYRT!) och på Tradera (OBERÄKNELIGT!). Några bud har jag lagt, men inte vunnit någon auktion.
Men idag, vid min vanliga lunchstrosning på Myrorna hittade jag en lite äldre variant av värmespolar. Fast inte så gammal som de värmespolar jag minns fanns på min barndomskompis mammas sängbord. De var nog från 60-talet. De här är kanske bara ett tiotal år gamla, max.
Och i kväll får jag veta om de fungerar, eller om hon Thulinskan inte har koll på hur tjockt hår kan vara motsträvigt och svårjobbat.
 Men för 40 kronor kunde det var en risk värd att ta...

4 kommentarer:

Dödergök sa...

Å värmespolar! Känns väldigt nostalgiskt.

Emma sa...

Själv provade jag att göra pincurls igår! Håret blev väldigt lockigt minsann. Såg helt galet ut! :)

Kristina sa...

Spraya på lite Tresamme värmeskydd innan , de ger lite styling stadga och skydd mot de heta spolarna...Och . Låt dem svalna innan du tar ut dem. 20min sisådär. Låt inte spolarna trilla ut utan rulla ta ut dem försiktigt. Det blir nog jättefint!

tina sa...

Hurra! Ser fram emot bildrapportering! :-D

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin