24 oktober 2012

Lysande kattguld, typ

Jag har hittat ännu en mässingsljusstake. De knubbige klumpen till höger, närmare bestämt. Med hål i båda ändar kan man välja om bumligen ska vara uppåt eller neråt. Minns jag fel, eller var det inte så att de här fanns i olika höjder då på 80-talet?



Själv har jag sedan rätt flera år ett skåp fullt, men nu valde jag ut två som fick kompa med den nye fetingen från 80-talet. Den hängande ljusstaken hittade jag i somras.

Trots alla propåer om att mässing är det nya svarta och att det är hett med guldglänsande material så finns det oväntat många på loppis.

Fint tycker jag själv! Och en ynnest att få äta frukost här med bästa familjen, i lågornas sken. Dessutom hade maken och sonen busat till det med att bjuda alla på varm choklad i morse, så det blev en rolig frukost.


1 kommentar:

Iréne JB sa...

En sån samling skulle jag också vilja ha, mässingsljusstakar. Eller kanske tennljusstakar. Nu när höstmörkret kommer tidigare och tidigare på kvällarna kan jag inte få nog av levande ljus.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin