11 december 2012

Adventsarrangemang

Ohoj, julälskare! Nu går det undan i svängarna och jag hänger inte riktigt med! Någon adventsljusstake har ni ju inte fått se.
Så här ser årets ut:

De små numrerade kopparna hittade jag på loppis tidigare i höstas, och jag orkade inte tänka ut något klurigare än det här. För att ljusen skulle stå rakt tryckte jag ner lite trolldeg i varje mugg. Det arrangemanget tål ingen närmare granskning, men fungerar på håll. Snabbt och halvbra, det är min grej!

Den groteska tomten följde med hem från Myrorna i veckan. Någon tomtesamlare hade tömt sina förråd och det fanns rätt många hiskeliga, men inte så hiskeliga att de blir roliga utan mest rätt trista. Men den här kan man inte anklaga för att vara trist. Mest grotesk! Och i vanliga fall gillar jag inte tomtar. Åtminstone inte de som bara försöker se vanliga ut. Men när det börjar bli lite smaklöst kan jag stå ut med dem. Om de inte är trista Jula-tacky, och ... ja, somliga förstår. Andra inte.



Och på matbordet står också den enda hyacintplantering jag orkat och hunnit med i år. Glasskålen är skönt ljusgrön och från USA.




1 kommentar:

heidi sa...

Vilka roliga adventsljusstakar:))

hyacintplanteringen ser jättefin ut:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin