7 december 2012

På kurs

Jag har alltså tillbringat en termin på trivsam keramikkurs. Det är ett härligt men rätt svårjobbat material. Ja, inte själva leran, alltså. Men sen när det ska torkas och skröjas och glaseras och brännas så finns det så många tillfällen då det kan gå åt skogen. Men när det blir bra så blir det ofta väldigt bra. Och jag har bestämt mig för att vara rätt hård mot mig själv. Skåpen är fortfarande rätt fulla med alster efter tidigare keramikkurser för flera år sedan så den här gången tänkte jag inte låta vad som helst slinka igenom kvalitetskontrollen.

Under den här terminen har jag blivit väldigt kär i de överdådiga dekaler man kan köpa och placera på keramiken.



Häromdagen kom jag hem med några färdiga alster, bland annat en skål och en ljuslampett som ska sitta på väggen. Och två små keramikbitar som ska bli halsband, är det tänkt.

Kitschigt, romantiskt och alldeles underbart! Mer kommer det att bli!


De här två ska också dekoreras med dekaler, men i lite annan stil...


2 kommentarer:

PippisRainbow sa...

Men åååh vad du är duktig!!!

Agata sa...

Tack! Jag känner mig inte så duktigt när jag sitter där och trycker ihop ännu en bit lera som inte blivit som jag vill. Men så ser jag det färdiga resultatet och inser att det inte är så pjåkigt!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin