13 december 2012

Vi har byggt hus!

I går pysslades det ihop pepparkakshus här hemma. Det var på tiden eftersom pepparkakshuset köptes redan förra julen, men då orkade vi inte färdigställa det.



Enklaste sorten, med färdiga delar. Jag smälte socker och satte ihop delarna samtidigt som resten av familjen fick lyssna på rätt många svordomar.

Sedan spritsade jag kristyr och övriga familjen (som nu hade tagit ner händerna från öronen) kunde dekorera med godis.


Nu ska jag bara se om orken finns för att ordna miljön lite mysigare, men mest troligt är att det kommer få stå kvar på sitt kladdiga bakplåtspapper resten av julen.


Av kristyren som blev kvar gick vi loss på ett gäng färdiga pepparkakor. Roligt och uppskattat av alla!

Och sedan blev det några klassiska kristyrhängen till granen, men de blev isblåa i stället för vita. Och i stället för bokmärkena som jag inte hittade igen så blev det några nyköpta klappdekorationer.


I år har jag verkligen svårt att undvika det kitschiga.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin