10 november 2016

Jag läste Underbara Claras blogg ...

Och hon är klok. Och mycket läsvärd. Oftast.
Emellanåt är hon lättsinnig, ointressant, navelskådande eller skriver bara om sånt som jag inte intresserar mig för. Men det är ju som med vilken vän och bekant som helst! Allt kan inte tilltala alla. Och allt behöver inte alltid kommenteras. Oavsett vad man tycker så kan man ju hålla god ton i sina kommentarer.
Så här skriver hon angående bloggkommentarer:

... jag tänker på bloggen mer som ett kafferep. Där bloggaren är värdinna och bjuder hem folk till sitt vardagsrum. Men att vissa gäster istället för att fika, prata och ha trevligt börjar anmärka på att bullarna är degiga i mitten, att fönsterna behöver putsas och att värdinnan hade en trevligare klädstil förra året. Och lite försåtligt frågar hur mycket socker värdinnan egentligen låter sina barn äta? Egentligen ganska oförargliga kommentarer – men ett oerhört ouppfostrat och otrevligt sätt att bete sig på när man är gäst hos någon.

Underbara Clara skriver oftast klokt.


Jag är väldans förskonad från besökare - och där igenom elaka kommentarer. Det blir ju så när man inte orkar hålla i bloggandet. Men jag förstår EXAKT vad hon menar. En blogg är ju inget väntrum hos landstinget där man kan ha synpunkter på exakt allt för att MAN MINSANN BETALAT VÅRDEN MED SIN SKATT. En blogg är ett privat initiativ som man får vara med och ta del av.


 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker om din blogg :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin