12 oktober 2004

Ont, det gör ont

Den som tror att nackspärren har försvunnit tror mestadels fel. Några envisa muskler i axeln och ner mot ryggen krampar fortfarande lite lätt. Men jag försöker kurera dem med hjälp av återkommande massage och även akupunktur. Ska på min tredje nålbehandling i dag och det verkar mycket bra. Jag går givetvis till en riktig akupunktör och inte någon nålinnehavande sjukgymnast. Här handlar det om the real thing med kinesisk filosofi i botten som går ut på att allt hänger ihop. Sålunda går det inte att bara behandla min nacke utan vi betar även av min frusenhet, min kassa mage och min ständigt återkommande trötthet. Även lite andra åkommor tänkte jag få åtgärdade.

Annars har vi firat bröllop. Brodern gick sta och gifte sig. 90 personer roade sig och det var mycket roligt att för en gångs skull vara på ett bröllop där man känner nästan alla. Broderns kamrater är ett gäng skojiga människor varav jag känt de flesta lika länge som han har. Alltså blev det en del nostalgiska återblickar och knasiga erkännanden.
Skoj, hursomhelst! Och en uppsjö med små bebisar.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin