22 december 2004

Jag lovar...

Börjar känna att det är dags att ladda för lite nya löften inför kommande år. Man borde ju förnya både det ena och det andra...
Detta tänker jag förnya:

Mig själv. Nästa år ska ägnas åt att bli en bättre människa. Tycka om fler. Ta mig tid. Bry mig om. Vara tyst. Lyssna på andra. Utvecklas.

Min garderob. Det måste bli slut på alla eländiga rea-impulsköp som inte passar ihop med något annat jag redan äger. Jag är vuxen och i karriären - då måste man klara av att se ut som det också. Förmodligen blir basgarderoben svart eftersom det är det jag oftast kommer hem med. Byxa, kavaj, trevlig tunn kofta, snygga toppar i basfärger.

Min mathållning. Har under året havererat fullständigt. Det enda jag omger mig med är snabba kolhydrater och glada kalorier. Det kan gå dagar mellan fibrerna och grönsakerna. Inte bra. Det enda jag fortfarande kan vara lite stolt över är att jag äter ordentlig frukost varje dag. Med gröt.



Men först ska jag klara av en jul med trevlig mat och goda klappar. Kanske hinner jag titta lite på Ernst också innan det är dags att börja jobba igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin