7 januari 2005

Som vanligt - så gott det går...

Så är alla julhelgerna över för den här gången. Jag hade på tok för lite ledigt så nu börjar jag känna mig mör. Ska jobba på full fart någon vecka till men sen, när mitt arbetsliv går in i ett ännu okänt skede, så ska jag ta ut en del komptid. Sånt kan jag göra när jag inte längre har lika mycket ansvar som jag har nu. Nu måste allting jobbas in i förväg för att ledighet ska fungera och oftast är det så jobbigt så jag struntar i ledighet.

Min fina, dyra, nyköpta symaskin har varit på verkstad i flera veckor. Den mådde inte bra och sydde fula stygn. I måndags fick jag tillbaka den och igår, när jag äntligen hann använda den och kvilta lite så upptäckte jag att den inte alls är frisk. Samma problem som tidigare. Suck. Har ringt butiken och de beklagade verkligen. Så nu måste jag väl skicka tillbaka den eländiga maskinen till fabriken. Igen. Orkar inte hålla på såhär särskilt länge till...
Mer suckar: Bergvärmen är - uppenbarligen - försenad. Firman med borransvaret skulle komma i mellandagarna. Det har de inte gjort. Pumpen skulle installeras vecka 1. Det har inte skett. Och ingen har ringt och meddelat något. Försökte få tag på firman idag, men ingen svarar på dewnna eländiga klämdag då resten av världen är ledig.

Men ändå - inget är särskilt jobbigt när man jämför med sydostasien. Det är inte synd om mig.
Jag har satt in pengar i flera omgångar och stoppar gärna hundralappar i bössorna på Konsum till dem som det är verkligt synd om.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin