3 februari 2005

Träning ger färdighet

I går morse. Knappt vaken. Men påklädd och duschad och i bilen på väg till jobbet. Då frågade sambon "vilken av dina positiva egenskaper är du mest nöjd med?"
Tanken var god - han ville ge mig en bra start på dagen. Men det slutade med att jag ägnade alldeles för mycket tid åt att fundera på om jag alls har några bra egenskaper. Och det låter ju fånigt fåfängt, för det vet jag ju att jag har. Frågan är bara vilka och om jag kan sätta ord på dem. Måste träna på det.

Annars är det ljust på morgonen när man kommer till jobbet. Skönt. Men ingen snö kvar. Trist.
Och i går var jag och tränade för första gången på ett sekel eller nått. Trist, men skönt. Ska bli en vana. Ingen trött nacke/rygg/skuldra blir bättre av att jag skamset säger "jo, jag borde väl börja träna" till massören varje gång jag träffar henne för en genomkörare av min värkande kropp.
Måste träna på det med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jotack, sina bra egenskaper borde man öva på lite mer! Vilken rar man som ställer en sån fråga! :)

Josse
http://www.rummet.nu/byraladan.htm

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin