31 januari 2005

Gata upp och gata ner.

Tillbringade fredagen i Stockholm. Trevlig stad det där. Nästan så man vill skriva en liten bok om den. Gick drottninggatan uppåt tills den tog slut. tittade in på flera olika butiker, men avstod från Broderamera. Har ändå ingen tid för några nya projekt. Ska göra klart de jag har istället. Det är för övrigt ett av mina nya mantra. Det finns ytterligare ett som används flitigt.

* skagöraklart-skagöraklart-skagöraklart-skagöraklart-skagöraklart ... låter min glada sång när jag börar snegla på nya garner och tyger som ser mycket finare ut än det jag håller på med förstunden.

* jagbehöverintedetdär-jagbehöverintedetdär-jagbehöverintedetdär ... är ett annat användbart mantra. Särskilt när jag står på en loppis och fingrar på något fynd.

Men nu handlade det ju om Stockholm. Gick sen mot Odenplan via Upplandsgatans antikaffärer. Vackra saker, men dyra! Ska nog inreda sovrummet i artdeco och jugendstil. Det är fint.

Sen gick jag tillbaka till Sergels torg och Åhlénsingången för att träffa vännen P. Där var det väldigt många andra som träffade vänner. Kan de inte koma på något eget ställe att träffas på?
Sedan blev det Söder och fika, en promenad genom Gamla Stan tillbaka till Centralen och därefter hemfärd. Trevligt. Borde göras oftare. Nu hann jag till exempel inte med något gratis museibesök. Hade tänkt hinna med Do redo-utställningen, men det får bli någon annan gång. Andra tips på trevliga utställningar man inte får missa i huvudstaden?

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh! Kan inte vi fika nästa gång! Liljevalchs kanske?
/Cilla

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin