11 april 2005

Hemma är alltid bäst?

Var till den gamla hemstaden och förvånades över att det byggs så mycket nytt hela tiden. Fast det behövs - med de bostadspriserna.
Men nu känner jag inte längre till vilka krogar/kaféer/affärer man går till. Tur att min mamma håller mig uppdaterad kring vilka loppisar som gäller ...

Fast jag träffar aldrig några gamla bekanta på stan längre. De sitter väl i lekparker och på öppna förskolor hela dagarna nuförtiden ...

Hann snusa en brorsdotter i nacken. Hon har hunnit fylla fyra veckor och sover som en stock. Det märks att hon är släkt med både sin far och mej. I vår familj lider ingen av sömnproblem.

Hann också träffa gamla vänner som vi inte träffat på över ett år. Jag har bojkottat alla min hemstads-vänner eftersom det alltid är jag som hör av mig och aldrig de. Men hjälpte det? Nä. Enda resultatet har varit att jag inte haft någon kontakt med dem alls. Så jag tog ett stort bett i det supersura äpplet och ringde. Och då insåg jag att de är så trevliga så det är värt det. I sommar ska de komma och hälsa på i Norrland. Mycket skojigt!

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin