27 maj 2005

läsvanor

Cilla tyckte att jag skulle fylla i den här. Så jag gör väl det...

1) Total number of books owned.
Många, fast jag har börjat rensa ut skönlitteraturen. I hyllorna står det mest faktaböcker och pocketböcker. Som jag också rensar ut och ger bort till höger och vänster. Jag lånar också en hel del på biblioteket men de får man ju inte behålla.

2) The last book I bought.
Unni Drougges "Lutherska badet". Fast jag har inte öppnat den ännu...

3) The last book I read.
Yann Martells "Berättelsen om Pi". Lite trög i starten, men det tog sig rejält. Rekommenderas!

4) Five books that meant a lot to me(aka books that I read more than three times)
Jag säger det på en gång - jag har ett uselt bokminne. Uselt! Jag minns sällan vilka böcker jag läst och ännu mindre vad det handlade om. Mest ekonomiskt för mig vore nog att läsa om alla böcker i bokhyllan för jag har ändå redan glömt vad de handlade om. Men jag försöker väl:
* Wilhelm Mobergs utvandrarsvit satte sig rejält och jag bölade mest hela tiden. Fast jag har bara läst dem en gång. De enda böcker jag läst fler än två gånger är barnböcker.
* Elsie Johanssons böcker om Nancy fick mig också att hulka bakom sidorna. Svenska människoöden från tidigare generationer berör mig.

5) Tag 5 people and have them fill this out on their LJ:s.
Eeeh... Men jag vet ju inte vilka som brukar hälsa på här... Den som känner sig manad får jättegärna skriva en egen lista.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin