22 juni 2005

Bättre!

Efter två asociala dagar med choklad i tv-soffan och ledsna tankar så mår jag bra. Deppighet är inte riktigt min påse i vanliga fall och när det sker blir jag mest folkilsk.
Konstigt - jag som annars är social som få blir verkligen helt inåtvänd och undviker att fika och luncha på jobbet för att slippa människor. Dessutom får jag telefonskräck och blir snudd på apatisk. Kan jag sticka från jobbet så gör jag det. Och i går kunde jag smita tidigare. Vilken lyx att åka till plantskolan och botanisera i någon timme utan att behöva prata med någon.
Så idag är jag på bra, socialt prathumör och har dessutom några nya perenner i rabatten. Bland annat violruta, stjärnflocka och rudbeckia. Ska bli spännande att se hur den utvecklas.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin