8 juli 2005

Stilpolisen till er tjänst

Nu är det värsta partystämningen i min lilla stad med fest i city och artister och öltält om vartannat.
Blandat med överförfriskad ungdom, ljuvligt varma sommarkvällar och bristande klädsmak så har vi essensen av svensk sommar.

Jag påstår verkligen inte att jag har überblick för stil och trend, men lite koll har jag i alla fall på vad som är klädsamt. Och bara för att någon Stockholms-Ebba med adligt efternamn eller någon Sienna-brutta från filmbranschen har på sig fula saker så måste väl inte alla andra också ha det? Eller så måste man det. En spaning på stan bevisar det:

Det är särskilt några obegripliga trender jag funderar på:

Det spelar ingen roll om det är partykväll på stan eller pressande på stranden. I år ska det vara linnen med tunna axelband. Kan vara snyggt. Men inte när behån ska synas under. Och då handlar det inte bara om axelbanden, utan om taskigt missfärgade, urtvättade behåar som sticker upp i ryggen tillsammans med tvättlappar och annat otyg.

Föreställ dig följande scenario: Jäkligt varmt. Inte ett moln. Sveriges minderåriga damer svettas i tunna linnen, synliga behåar och minimala kjolar – och stövlar!?! Fullständigt omotiverade vita boots eller nedhasade mocka-saker med fransar. Fult och illaluktande, var så säker.

Det finns annat som är fult också. Eller åtminstone konstgjort.
Detta är vad jag kallar freakshow. Ny i Paradise Hotell och med en mängd konstlat material i kroppen ska hon göra karriär. Och det arma flickebarnet har en egen sajt för att kunna ta sig upp.

"– Natacha är den optimala Paradise hotel-deltagaren. Hon kan stå och sminka sig i tre timmar, och Paradise hotel bygger mycket på yta och utseende." säger expojkvännen Bingo Rimér.

Fast hon är som klippt och skuren för det bisarra porrmodet med synliga behåband och boots.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin