16 september 2005

London calling!

Jag vet att det saknas prickar pa vissa bokstaver. Det ar inte mitt fel utan den rackarns engelsmannens som ska vara sa fasligt originella hela tiden. Inga prickar, bilkorning pa vanster sida (att jag inte redan ar dod ar ett under!) underliga kladstorlekar och helt felaktigt mattsystem. Dessutom envisas de med att pracka pa en mangder med meningslosa mynt i storleken 1 p och 2 p.
Men jag trivs ypperligt! Engelskakursen ar jattebra och London en trivsam storstad. Varje gang jag besoker en storstad sa inser jag att jag ar en storstadssjal inhyst i en rultig smastadskropp.

Annat fascinerande: engelskorna - som jag trodde var rodhariga och bar tweedkavajer allihop - ar i sjalva verket ena overdangare pa att ta sig fram pa stilettklackar. Nar vi svenska studenter masar oss den kilometerlanga strackan till skolan iforda praktiska promenadskor sa trippar de fram i sandaletter med enormt hoga klackar och snava kjolar. I'm impressed!

Bye!

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin