20 juni 2006

Tankar som är sådär förbjudna...

Var på fest i helgen. Födelsedagsbarnet hade sina barn hemma, varav det äldsta är i 12-årsåldern. Jag insåg att jag inte gillar alla barn.

Det var ett sånt där barn som mest bara en mor kan älska – beskäftig och i behov av uppmärksamhet hela tiden. Lillgammal utan att vara charmig.

Jag är inte så förtjust i såna barn.
Jag är inte ömsint nog för att uppskatta brådmogenheten och uppmärksamhetslängtan heller. Och jag vet inte vad jag ska prata med dem om, för jag inser att jag är helt ointresserad av svaret.

Jag gillar verkligen inte alla femåringar heller. Eller spädbarn. Men de brukar inte pocka på så ofantligt mycket uppmärksamhet eller komma med korkade inlägg i vuxnas samtal.

Men helst ska man ju älska alla barn...

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin