11 augusti 2006

Mer att förtälja...

Jag glömde att jag har gjort ett till fynd i sommar. En gardinvåd med ljuvliga rosor på duvblå botten. Tråkigt nog låg den ensam i korgen, men jag ska nog dela den på mitten och sätta upp den i hallen.

I går var det bio. Da Vincikoden hette filmen och tipset från läktaren lyder nu: Missa den gärna!
Jag och sambon har ägnat omkring 16 bil-timmar åt att lyssna på talboken, och kan bara konstatera att filmen är ett mediokert mischmasch av händelser i boken och nya "kreativa" lösningar. Alla spännande faktabakgrunder och resonemang utelämnades och kvar blev en medioker historia med dåligt slut.
Den som till äventyrs funderar på att skippa bokläsandet (finns det förresten någon kvar som ännu inte läst Da Vinci-koden? Tror knappast det.) och istället gå direkt på filmen kommer förmodligen inte förstå någonting.

Andra planer för stunden:
* I kväll blir det surströmming. För tredje gången i sommar. Fantastiskt gott! Med halvmjukt tunnbröd, mandelpotatis och lök blir det några klämmor som sklöjs ner med öl.
* Skatteåterbäringen (jo, det blev en ganska stor sån) ska satsas på en kassett till öppna spisen. Det finns så många varianter att välja på, så vi grubblar och bläddrar i broschyrer och funderar lite till. Det enda jag vet är att i vinter ska jag inte frysa.
* Vi funderar lite på ADSL i stället för vårt soppiga modem. Men vilket ska vi välja? Grubbla, grubbla...

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin