22 november 2006

Julbekymmer

Jag har ett i-landsproblem. Under jul använder jag aldrig adventsljusstakar. Tycker att de är kontors-aktiga och sätter hellre upp stjärnor i alla fönster.
Men nu har jag bestämt mig för att ge el-ljusstakarna en chans. OM jag bara kan hitta någon snygg. Och det är inte det enklaste. Svarvade, rödlackerade med plastgranrismanchetter går fetbort. Och några raka i borstat stål vill jag inte heller ha. Finns det några i trä, men mer raka former?
Tips mottages tacksamt.

Uppdatering: Jag hittade den här på Rusta. Men blått med silverstjäror ... njäääe. Fast om man målar om den så kanske det kan funka, för formen är ganska okej. Återkommer med mer information.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har tyvärr inga bra tips på elljusstakar... jag har precis bestämt mig för motsatsen! Det vill säga att sluta använda mina, för jag tycker de är så trista. I år känner jag för att satsa på många levande ljus och mycket blommor. Sorry!

Anonym sa...

Var på Taxinge Julmarknad igår & fotade en elljusstake som jag tyckte var annorlunda. Kommer skriva ett inlägg ikväll med fotot, om du är nyfiken...?

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin