21 november 2006

Julen närmar sig

Det blev en krans - om än inte i Marthastorlek. Men med halmstomme och lummer, och med bara ett enkelt rutigt band som dekoration. Den sitter på ytterdörren och är plåtad i mörkaste, snöfria morgonen. Därav blixtljuset.

Julängeln har fått sitta kvar på hallväggen i flera år.

Det vackra broderiet har nog varit en gammal tidningsficka, men när jag fick den såg den ut så här. Att funktionen saknas spelar ingen roll - den är juligt röd och sitter uppe året om.


Köpte två påslakan av en lokal hantverkare. Hon syr samman gamla överlakan med noga utvalt rött tyg till praktiska lakan. Men visst ser de ut som gamla tiders vaddtäcken. Jättevackert, men det ostrukna skicket och min bristande fototalang gör det inte riktigt rättvisa. Det vackert broderade örngottet är ett loppisfynd som funnits i mina samlingar länge.


När jag tapetserade blev det tapetklister över, och ingte ska ju förfaras så helt plötsligt fann jag mig själv med rivna pappersremsor och ett kladdigt hjärta i händerna. Efter ett lager antikvit färg och ett rutigt band blev det så här och hänger på en vacker spegeldörr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken rolig och spännande blogg du har! Kul att se dina fina loppisfynd!
I´ll be back... :)

Anonym sa...

Det är så jättefint med rött och vitt både till jul, men även året runt. Kransen blev jättefin!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin