10 februari 2007

Snabba intryck från mello-festivalen i Gbg

Mina snabba intryck efter alla låtar, men innan röstningen slutförts:

Regina Lund
- Varför hade hon lånat Christer Fuglesangs overall? Fast låten var inte den sämsta...


Marie Lindberg - Anna Ternheim är redan uppfunnen …

Jimmy Jansson - Håkan Hellström är också redan uppfunnen … Fast i en bättre förstaupplaga. Kul grepp att vandra runt med kör och gitarrist, och låten kommer vi nog få höra igen.

Cosmo4 - Snygga tjejer i snygga outfits. Schyst driv i låten, men ändå väldans reklamradioanonym. Dyker närsomhelst upp på ett bodypumppass nära dig.

Lustans lakejer - Klassiskt Lustans-sound som drabbades av kasst ljud och någons sursång. En gång i tiden (I Solnahallen 1985, typ) var jag på det som påstods vara deras sista spelning. Men så var det ju inte...

Jessica Andersson - Påklädd (nåja, en och annan synlig axel räknas inte) Jessica A sjunger klassisk schlagerlåt med tuffare beat. Temposänkning och tonartshöjning. Skrev jag klassisk schlager?

Svante Thuresson & Anne-Lie Rydé - Skönt jazzig Bo Kaspers-låt. Men kanske hade den gjorts bättre med någon annan kompanjon än Anne-Lie Rydé.

The Ark - Sweetinspirerat med sjukt bra gung.

Sammantaget: Tja, The Ark måste gå vidare. Och kanske Jimmy Jansson? Men jag håller mer på Svante och Anne-Lie. Och publiken verkar hålla mest på Marie L.



Roligaste Luukskämtet:
Vet du vad som händer om man vänder på Ola Salo?
Han ropar "släpp ner mig, släpp ner mig!"

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin