25 februari 2007

Söndag

Har legat i soffan med åkommor i dag. Inte bra.
Men till slut tog jag mig upp från horisontalläget, upptäckte att jag var piggare än jag trodde och passade därför på att bry mig om mina stackars pelargoner som bott i källaren sen i höstas. Nu får de dagsljus och massor med vatten. Om några dagar väntar ansning och lite gödning.

Å i går gick det som jag trodde. Radiohjälpen fick lite bidrag när jag ringde och röstade på Sarah Dawn Finer. Vilken röst!

Ett nytt liv har startat. Med VV-inspirerad mat och inget fett och gott. Tråkigt. Jag längtar efter kaffebröd. En slät kopp kaffe blir liksom aldrig roligare än en slät kopp kaffe.

Det finns så många borden i mitt liv. Massor med sånt jag borde sy och sånt som jag borde måla. Huset innehåller garderober som borde rensas och rum som borde renoveras. Jag har en kropp som borde motioneras och det finns ett hus som borde städas.
Och jag är inte sugen på något. Jag vill bara ligga i soffan och titta på tv, sticka och slöa.
Jag borde skärpa mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin