1 maj 2007

Fixat i helgen

Den nougatfärgade barntröjan är klar. Mönstret hittade jag i boken Stickat och sött av Erika Knight. Men de rosa kanterna är min egen idé.
Som jag tidigare skrivit så rev jag upp reliefhjärtat mitt fram. Det blev inte bra. Nu är alla delarna slätstickade i stället.


Jag bjuder gratis på en av mina bästa idéer någonsin: headset till sladdlösa hemmatelefonen. Nu kan jag prata länge i telefon samtidigt som jag stickar. Mucho bra idé! Eller har alla andra redan kommit på den lösningen? Är jag sist som vanligt?

Istället för att ta mig an något gammalt WIP som borde ses över så har jag påbörjat ett nytt sjalprojekt i alpacka. Förmodligen blir det en present - om jag någonsin blir färdig...

Mer helgprojekt?
  • Jo, i går dracks det några glas vin både före och efter en sprakande brasa som släppte ifrån sig farliga glödflagor. Ett gäng jackor och barnvagnar fick fula brännhål. Inte kul.
  • Rabatten har rensats på ogräs och fått tillskott av jord från min älskade kompost.
  • Ett dussin himmelsblå penséer har hamnat i de tomma krukorna som stått kvar ute hela vintern.
  • Dessutom avslutades söndagen med en lååång promenad.

3 kommentarer:

Dödergök sa...

Vilken söt tröja! Är den bra den där boken? Jag har funderat på att köpa den vid ett par tillfällen, senast på bokrean men då var den slut, är den värd att leta reda på?

Agata sa...

Tack. Jag blev nöjd, även om jag använde ett annat garn än det rekommenderade.

Jo, jag tycker att det finns en del fina modeller i Stickat och sött, men kanske lite väl romantiskt och pastelligt emellanåt.

Anonym sa...

Den är jättesöt, och det som gör den är just den rosa kanten!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin