27 maj 2007

Å så blev det söndag

Jorå, visst åkte jag och lämnade en billast med prylar på loppis i går.
Och jag kom hem med en ynka, liten påse.
Så liten att den knappt märktes, faktiskt. Där låg den här mattan som jag sedan tvättade gång på gång. Jisses, vad mycket färg en matta kan släppa! Och som ni ser är den missfärgad och rosa. Men ändå lite charmig. Det är nog den randiga varpen som tilltalar mig mest. När vävstolen satts upp i mitt hem ska jag dra på en sån varp. Men det kan dröja ytterligare några år...

Det är violår på min tomt. Och gullviveår. Äntligen! Gullvivor är mina favoritblommor.

I urnorna är det fortfarande pensée-år. Ska snart plantera något annat.

Och det här ska bli en lapptäckespläd någon gång. Har börjat sy ihop lapparna tre och tre, men jag behöver mer tyg. Helt galet! Jag som har syrummet fullt behöver alltid något som jag inte har!!

Så jag väntar med att sy ihop dem till längre rader.
Och här står en favorit, som jag kanske ska ge ny färg... Men först måste jag skaffa linoljefärg.I går hann vi med en timslång promenad och tre avsnitt av den svenska tv-serien Graven. Så nu har jag sett den och den var bra.

1 kommentar:

Dödergök sa...

Mattan var ju ursnygg missfärgad och allt, det är lite det som är tjusningen med loppis, att man kan hitta något vackert i allt det fula! :)

Lapptäcket ser väldigt tjusigt ut också, jag tänker mjukstarta med dynor till utemöblerna jag.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin