26 maj 2007

Mmmmm

* Äntligen helg igen!

* Rabarberkräm med jordgubbar. Egen rabarber, jordgubbar från Ica. Bra i mitt nya, nyttiga liv. Och gott som frukost, mellanmål eller lunch. Ja, faktiskt när som helst passar det bra med rabarberkräm. Helst med lite vaniljsocker i.

* Min impulsköpta vattenkokare från OBH Nordica. Röd och metallicglänsande står den nu på köksbänken. Dessvärre har den inte fått så bra betyg i de tester jag sett, men ibland måste form gå före funktion. ;-)

* Snart ska bilen packas med saker som ska skänkas på loppis. Mycket bra av mig och sambon att rensa lite. Lördagsduktigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var tvungen att ta bort mina rabarber för två år sen för de blev för gamla, men måste nog plantera nya, för det är ju så gott med rabarberkräm. Och rabarber och jordgubbssmulpaj!

Dödergök sa...

Lördagsduktighet är den bästa duktigheten för då kan man tillåta sig att lyxa lite sen.
Själv har jag klippt kvarterets gräsmattor med handjagare, lyxen väntar... :)

Agata sa...

lisa - Inga rabarber?! Klart du ska planera nya. Jag funderar på att sätta ännu en sort någonstans, så att jag har jättemycket.

dödergök - Japp. Lördagsduktighet är bra för själen. Att klippa med handjagare är ett ypperligt sätt att förtjäna lyx efteråt.

Själv har jag varit på långpromenad i raskt tempo, så jag är nog värd lite mer rabarberkräm nu.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin