3 juli 2007

En lista

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att vi var duktiga och gav oss ut på långpromenad, som resulterade i fika hos vänner.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Stickade.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Tittade på Morden i Midsomer.
Det sista du sa högt? Mamma. (Som svar på frågan nedanför.)
Det senaste någon sa till dig: Vem pratade du med? (Mamma, som ringde mitt i Morden i Midsomer.)
Vad har du druckit idag? Vatten, en halv folköl och kaffe.
Vad var det senaste du åt? Grillad kyckling och sallad.
Vad var det senaste du köpte? Två liter lokalodlade jordgubbar.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Röd.
Vad är det för väder hos dig nu? Vackert, vackert sommarkvällsväder.
Godaste glassmaken? Pistage!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej. Inte äkta kärlek, i alla fall.
Sover du tungt? Ja.
Drömmer du mardrömmar? Sällan, men då är de ruggiga.
Trivs du med ditt jobb? Ja.
Favoritklädsel? Klänning är aldrig fel.
Favoritlåt just nu? Everything med Michael Bublé
Vad ser du om du tittar till höger? En hög kuddar klädda med gamla bolstervar.
Vad gör dig glad just nu? Min nya, hälsosamma liv med raska promenader och nyttig mat.
Vad ska du göra härnäst? Gå tillbaka till tv-soffan och sticka lite.
Höger eller vänsterhänt? Vänster.
Humör just nu? Nyduschad och relaxad. Bra, alltså.
Favoritgodis? Choklad.
Kläder just nu? Myskläder (som jag inte tänker precisera närmare. De lämpar sig bara för de närmastes ögon...)
Sommarplaner? Ja, några traditionella besök i föräldrars sommarstugor. Kanske en sväng till Stockholm också.
Hur många kuddar sover du med? Två.
Spelar du något instrument? Nej. Men jag har som barn försökt lära mig fiol, saxofon och piano. Drömmer om att kunna spela gitarr.
Morgon eller nattmänniska? Morgon.
Vad är viktigast för dig? Min familj
Är du kittlig? Ja
Snarkar du? Hmm. Ja, ibland. I synnerhet om kvällen kombinerats med alkohol och feströkning.
Stjärntecken? Fisk.
Äckligaste insekten? Spindlar! Fast jag kan inte komma på någon oäcklig insekt...
Stökigt eller välstädat? Mittemellan. Jag är sannerligen ingen pedant, men gillar inte när det slaggar igen.
Längtar du mest efter just nu? Glass.

2 kommentarer:

Ida sa...

Är inte alla insekter äckliga??? /Ida

Agata sa...

Jo, precis! Men äckligast av dem alla är spindlar. Sen kommer resten i en stor, äcklig klump.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin