4 augusti 2007

Sånt jag gör

De sista dagarna har genomlevts med hjälp av talböcker. Jag och älskade sambon sitter hopkurade i köket och lyssnar på Änglar och demoner. Nu är den slut, men den var bra. Nu har vi börjat på Utvandrarna istället. Vilhelm Moberg är bra.

Opalkoftan är blockad och har fått svarta knappar. Ett nystan räckte, trots att den del gick till spillo när jag fick klippa bort sex centimeter och göra ny framkant. Den var så lättstickad så jag kommer nog göra en till av det nya opalgarnet jag köpte i storstaden.
Dessutom åkte jag till Biltema och köpte lekmatta för 59 kronor som fungerar till blockning. Mycket praktiskt! Tidigare har jag använt stora vardagsrumsmattan, men det är lite opraktiskt att behöva hoppa över stora sjalar för att undvika uppstickande nålar. Särskilt när man får gäster...

Annars har jag rensat bort heljokes massa ogräs bland hallonbuskarna. En rejäl prestation när man är så spindelrädd som jag är. Och plockat bär och kokat saft på röda vinbär, den sista rababern och hallon. Och fyra smultron jag hittade i gräsmattan.

Snart är sommaren slut...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Agata! Jag har bestämt för mig att jag sett den där koftan i verkligheten :) Den blev riktigt fin! Mvh Annapuh

Anonym sa...

Visst är talböcker bästa uppfinningen för handarbetstokiga!

Agata sa...

annapuh - jo, det kan stämma att den luftats i offentlighetens ljus. ;-) Nu är den äntligen klar!

lisa - Ja, talböcker och handsfree till den bärbara telefonen hemma är mina bästa tekniska landvinningar det senaste året.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin