31 december 2007

Gott slut!

Allt medan snöflingor börjat falla från skyn konstaterar jag att året snart är slut och jag har inte tillstymmelse till nyårsfeeling.
Inga löften har formulerats, inga listor på hur 2007 borde ha varit men istället blev, ingen champagne på kylning. Istället blir det en lugn kväll med sambon och en magsjuka som visar sitt fula tryne emellanåt.
Det närmaste ett nyårslöfte jag kommer är min vanliga tanke:
Jag ska försöka bli en bättre människa.
Dessutom så när jag en ödmjuk förhoppning att 2008 blir en smula bättre som år betraktat än det som nu är avklarat.

Att de här fyra nystanen (på ännu en galet oskarp bild) var en loppiströja för fem dagar sedan är inte lätt att se.
Men vad ska de bli nu? Jag blev sugen på en ny Candle Flame Shawl efter att ha sett Dödergöks snygga, orangea skapelse. Men behöver jag egentligen en till sjal?
Nå, det ska väl inte vara något större bekymmer att hitta ett lämpligt projekt för 600 gram tretrådigt yllegarn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du får ett riktigt trevligt nyår ändå! Krya på dig!

Dödergök sa...

Det är väl klart att det alltid finns plats för en sjal till,jag har börjat på en ny redan...
Gott Nytt bättre år 2008! :)

Anonym sa...

Gott Nytt År vännen!!! In i ett nytt med nya blanka papper att fylla, de andra för 2007 går i papperstuggen, eller kaminen om man en sådan har... öhhh, om man något av det har kanske blev bättre? ;)
Nu blir det att fylla nya blad och papper med det man så önskar, tabbar och glädje och sorg och lyckliga stunder. Allt har sitt pris och ger oss det som är livskvalité och är själva livet... det där som kom och drog förbi om vi bara stod och tittade på... Carpe diem...
Åh, visst... kan man få FÖR många sjalar? Kan jag INTE tänka mig, hihihih... stickar dem gör jag, älskar dem... och använder någon då och då efter humör ;) Ingen är ju den andra lik...
Må så gott... värmländskan... kramis ngn som tänker börja med att få till ett FO? Avslutade 2008 med ett, börja med ett? Inte en susning, men tanken är god om att få till det ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin