30 december 2007

Vackra saker

Jag är inte sams med min kamera. Inte alls. Den är så oändligt mycket sämre än min förra, högt älskade digitalkamera. En kamerornas bortbyting är vad den är! Bilder med blixt blir inte bra och bilder utan blixt kräver strålande solsken. Suck. Nåja, här kommer två oskarpa bilder - den ena med blixt och den andra utan.
Den fantastiska urnan i tenn är en julklapp från min loppistokiga mamma, men också ett mysterium. Vad har den numrerade hålen använts till? Nåväl, som amaryllisvas fungerar den bra.

I en annan klapp från modern återfanns också den blåbroderade tvättpåsen (till min redan tidigare stora samling) och den lilla rödrutiga näsdukspåsen. Båda är fantastiskt fina.

Och de två loppisfyndade notböckerna ska jag nog använda till något fint.
Dessutom har ett mellandagsprojekt varit att repa upp en röd ylletröja och återanvända garnet. Det pågår fortfarande, för jeeezuz vilken tid det tar för garnhärvor att torka. När garnet är torrt och uppnystat så återkommer jag med en bild.

3 kommentarer:

Emma Clara sa...

Mysiga loppis-fynd...notbladen kan du göra fina kort av eller strutar till garnen eller använda som passpartou eller...ja det går att använda till mycket!!!

Agata sa...

Ja, det tänkte jag också när jag hittade dem. Alltid får man användning för lite notblad. Kanske ska jag använda dem som tapet i sovrummet på någon yta. Eller så kanske jag klär in någon möbel.
Tittade i några andra också, men de här var vackrast och utan text.

Susilull sa...

Jättefin urna - borde vara ett fall för Antikdeckarna!

Trevlig Trettondagshelg!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin