26 december 2007

På stickorna:

Förklara för mig hur jag tänkte.
Om man, som jag, lider av en gravt utvecklad SSS (second sock syndrome) så är det kanske inte det allra mest begåvade att ge sig på de läääängsta sockorna som går att finna. Jag kan redan nu se den här första sockan ligga ensam och färdigstickad i många år i något dammigt hörn.
Men jag gillar Fabelgarnet och kan framför mig se ett par snygga rödmönstrade sockor sticka upp ur mina vinterstövlar. Tveksamt om det fortfarande är modernt om fyra år när båda sockorna kanske är färdiga...

Har drabbats av en längtan efter att brodera. Så nu är jag på jakt efter svulstiga monogram i korsstygn. Alla mina loppisfyndade märkböcker erbjuder såna små och fjösiga bokstäver. Jag vill ha ett JÄTTESTORT. Några tips?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, men de blir SUPERFINA! Håller själv på med ett par av "vanlig" längd - är på 3dje försöket, eller är det 4de?

Här finns ett svulstigt alfabet, tycker jag: http://knitty.com/ISSUEfall05/PATThipster.html

Inte så mycket till monogram kanske, men om man sätter ihop 2 bokstäver (kanske t o m lägger dem omlott!) så BLIR det ett monogram. Om man vill.

Maud/En bok om dagen sa...

Du får börja göra som jag gör - och säkert fler med mig... Man måste helt enkelt sticka båda sockarna samtidigt! En bit på varje socka hela tiden, så att de alltid är lika långt komna...

Snyggt garn, förresten!

Anonym sa...

Hmmm, jag stickade mitt livs första sockor nu i december och det blev ett par tunna och ett par tjocka av bara farten. Så jag är ingen hjälp.

Kan man inte tänka sej att ta ett snyggt monogram och förstora och sen lägga på rutpappret och göra korsstygnen efteråt?

God jul!

Nina sa...

hejsan ramalde in här efter att ha sökt toasits....trevligt...håller på med gästtoan och behöver ovannämnda....
önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år !!!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin