20 december 2007

Jag saknar gåvan

* Okej, Zaida/Maj-Britt/Saidas dotter eller vem som helst med synska förmågor, jag har ett nytt uppdrag till er. Den här gången är det två uppsättningar strumpstickor i trä som är borta. Och jag hade dem ju nyss!
Och som jag har letat. I varenda stickpåse, under böcker, bakom soffkuddar... Jag är alldeles matt.
Är det bara för att jag hade bestämt mig för att sticka strumpor i fabelgarn som de inte går att hitta?

* Å så har jag gjort om lite här. Får se hur länge jag gillar den här snirkliga stilen.

*Å så har jag ägnat lite energi på att reta upp mig på de som lägger ut saker på Blocket utan önskat pris. I stället förväntar de sig att folk ska höra av sig och lägga bud. Om det ändå är en auktion de är ute efter, varför lägger de inte ut sitt junk på Tradera eller någon annan auktionssajt?!
Och av någon outgrundlig anledning är de helt i avsaknad av mejl, utan man måste ringa.
Jag vet inte hur det är med er, men jag tycker inte att det känns helt 2007. Om jag vore tonåring skulle jag utbrista "Orka!". Då vill det verkligen till att man är sugen på det de försöker kränga...

Shit - tio minuter orkade jag med Magnus Betnérs elaka humor på tv, och jag låter redan som jag käkat taggtråd. Inte bra! Han har ingen bra inverkan på mitt humör. Nu går jag och lägger mig och läser stickbok istället. Gonatt.

4 kommentarer:

Dödergök sa...

Vad fint och snirkligt det var här då! Jättefint!

Anonym sa...

Synnerligen tjusigt snirkel!

Anonym sa...

Julfint du har fått på din sida!
Nu tar vi jullov, tycker jag.
Julkram kommer här.

Anonym sa...

Bra gjort av mig, att få in ordet jul i varje mening.
Nu hjular jag hemåt.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin