22 december 2007

Julstädning?

Kanske kan jag ingjuta mod i någon när jag nu kommer ut ur garderoben och avslöjar mitt till besinningslöshet röriga syrum. Men rummet intill renoveras (och har så gjorts i sex månader) så alla möbler står här. Framför mitt sybord.
Bakom banankartongerna finns det gamla skafferiet som rymmer många av mina tyger. Högarna som ligger ovanpå banankartongstraven ska in i det skåpet. Om jag bara kommer åt det...

Att den loppisfyndade bonaden med uppfodrande budskap ligger där, lite lojt på soffryggen skulle man kunna tolka som en genomtänkt och riggad detalj, men icke. Slumpen gjorde så att den låg och väntade på att bli strykt. Och det ska bli gjort vilket år som helst. Så fort jag skottat fram strykbrädan.

Men jag är inte stressad. Jag har ju fortfarande en hel dag på mig innan julen är här.
Tur att vi bor i ett stort hus...

3 kommentarer:

Mrs M sa...

haha... vilken duktig bonad! Fint täcke också, tänk om man hade såna gömmor! God jul!

Bim sa...

Oj... röra? nä, inspirerande kaos brukar jag försöka kalla liknande situationer som inträffar ibland ;) Läckert med ett syrum!!! Önskar mig en plats att sitta på och sy - men var??? Ingen annan är intresserad av ett syrum - för tillfället - så jag får inte riktigt igenom mina önskemål, suck...
Må så gott... värmländskan... kramis Bim som passar på att önska dig god jul samtidigt... och kom på att jag borde fram med symaskinen och sy gardiner idag - nackdel när man INTE har syrum... man måste fram med symaskinen :(

Bims Portal!/Sjöbackas blogg

Britt-Marie sa...

GOD JUL och ha en riktigt skönt avkopplande garnjul : )

Kram

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin