9 december 2007

Min helg:

De vackra ljusstakarna i mässing stod kvar på loppisen sedan mitt förra besök, så då fanns det inget att tveka på längre. Mycket fina - om du frågar mig! Kom också hem med ett hemvävt överlakan som skravats på mitten (=gammalt) och en fin, bullig tillbringare i pressglas. Samt några knypplade spetsar.

Och ett nytt inredningsprojekt är äntligen slutfört. Jag beställde en väggtext från en lokal reklamfirma och fick hem den i en liten rulle. Bara att dra bort skyddspappret och skrapa fast på väggen. Sedan drog jag bort skyddspappret på framsidan och endast bokstäverna satt kvar på väggen. Mycket lättare än jag trodde. Och väldigt fint över den stora öppningen mellan matrum och vardagsrum.
Mina frukostar kommer bli mycket finare hädanefter!

Annars är glöggbjudningen avklarad och alla blev glöggfryntliga och glada. Många vänner med barn och mycket att äta. Skojigt!

Tävling!
En iakttagelse på mataffären: Där kunde man välja på tre slags marschaller, grav, vanliga och fest. Då undrar jag nu: När använder man marschaller om det inte är på en grav eller till en fest? Hur stort är behovet av vardagsmarschaller? Eller jobbmarschaller?


Å nu är det Colin Firth på tv, så nu har jag sannerligen inte tid med att rikta blicken åt något annat håll. Hej!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Colin Firth... Mmmm...

Emma Clara sa...

va fint det blev på väggen och mysiga ljusstakar....det ger en verkligen en kick att fynda!!!!!!!

Agata sa...

Mmm - Colin... Trevligt.

Tack! Jag är jättenöjd med mina väggord. Mycket fina! Och fynd är väl det som är poängen med livet?! ;-)

Susilull sa...

Om ljusstakarna stod kvar, var det ju meningen att just DU skulle ha dem, eller hur! Jättesöta!

Och vad roligt med "vägg-ord"!

Ha det bra!

Dödergök sa...

Väldigt fina ljusstakar må jag säga, det var alldeles för länge sen jag var på loppis... :)

Anonym sa...

Så fina ord! Har du hört den svenska sångerskan Doris sjunga den låten? Fantastisk röst - tyvärr läste jag att hon inte sysslar med musik längre utan jobbar som undersköterska!!!
Här kan du höra:

http://www.youtube.com/watch?v=NG05ZBxv8uY&feature=related

Jes/Vita villa vila sa...

Hittade hit från Magnolia! Vad kul.
En ny blogg att besöka för min del!!! Jättefina bilder. Nu ska jag titta runt lite mer här :)

Kram Jes

Agata sa...

soffy - Ja, det är den låten som just nu fungerar som mitt personliga soundtrack. Jättebra är den!

jes - Välkommen! Jag ska återgälda besöket. Nya bloggbekantskaper är alltid trevliga att göra!

alla ni andra - jag är så glad över att ni återvänder och kommenterar på min blogg. Sånt gör en agata glad!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin