15 december 2007

Sånt jag gör och sånt som sker

Det är minusgrader och vackert ute. Inne eldas det i den gamla köksspisen, spelas julmusik och pysslas och donas. Mysigt.
Nu jäklar ska alla julklappar bli klara. Dagen till ära har jag grävt mig fram till symaskinen som hamnat längst in bakom en massa möbler och prylar i syrummet.
Jag stickar och stickar på min musgrå Spader sjal, och nu börjar jag se ljuset. Den ska förhoppningsvis bli klar i helgen.
Adventskalenderstickningen har jag gett upp. Jag behöver inte ytterligare ett projekt att ha dåligt samvete över.
Den här vackra kupan med svart glasknopp kostade bara 40 kronor.

6 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Underbar kup, fynd,
Eva.

Maud/En bok om dagen sa...

Jag har precis förstått att jag faktiskt vill ha en sån där kupa. Månntro om jag också kan lyckas fynda en! Håll tummarna. ;-)

Agata sa...

Ja, visst är den vacker!
Med tanke på hur populär den lantliga, vita inredningsstilen är så blir jag ofta förvånad över vilka fina fynd jag gör, fastän jag inte ens är på plats när loppisarna öppnar. Vad köper alla som är där före mig, måntro?

Dödergök sa...

Nog gör du fynd alltid! Den där kupan hade jag betalt en bra slant för. Jag föll handlöst för den svarta knoppen...

Anonym sa...

Så mysigt det ser ut! Och vilket finfint fynd!

Susilull sa...

Vilket vackert fynd, kupan alltså!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin